LLANÇAMENTS

He anat a pocs llançaments a la meva vida professional. Avui a les 10.00 era tot just el segon al qual assistia. Dos agents dels Mossos d'Esquadra, la Procuradora, personal del Jutjat, jo i el client. Després de mesos lluitant per recuperar el seu pis havien arribat al Jutjat un joc de claus d'una de les ocupants del pis; de l'altre ocupant, només sabíem que no volia abandonar el pis tot i els requeriments judicials.
Cinc tocs a la porta .... sembla que no hi ha ningú. És el manyac qui s'avança introduïnt la clau ... "Una vegada ens van amenaçar dient que estaven armats i que marxéssim o dispararien ..."- diu un agent. Ràpidament el manyac es retira de la porta i dóna pas als agents ... "per això estan vostès aquí, no?". Els agents entren i inspeccionen els escassos 30 metres quadrats. Només una llum encara encesa, però no hi ha ningú. Un petit pis, amb una decoració exquisita, unes reformes dignes de revista. Això sí, maletes, bosses i més bosses tancades amb candaus, matalassos, escombraries, roba interior bruta i escampada pel sofà, el llit, sandàlies, ... tot mínimament recollit per marxar. Nosaltres hem acudit puntuals a la cita, conscients que tot allò es considerava des d'aquell moment abandonat ... la propietària podia fer amb tot alló tot lo que la ràbia li permetés. Sis mesos de lloguer i mútiples factures impagades, destrosses al mobiliari, persianes destrossades, parets brutíssimes, electrodomèstics inutilitzables ... "Aquest pis estava perfecte ... tot just fa un any que el vaig llogar. El vaig decorar i reformar amb la meva mare. Ella li va posar molta il.lusió. Venia a estones i va escollir la pintura, els mobles i els quadres. Fa un mes que ella va morir. Qui em compensarà a mi tot això?". Una bossa darrera d'una altra, una, cinc maletes, bosses de menjar,... han baixat d'aquell setè pis en direcció a tots els containers de la zona ... en ells ella ha buidat tot el contingut i les tapes dels containers les ha deixat obertes... "plourà, no? Si arriben a descobrir que tot està aquí, que ho trobin tot fet malbé". Quan ja li faltava l'aire, ha agafat un petit paper i ha fet una interminable llista de coses a comprar per tornar a fer el pis habitable ... El manyac ha cambiat el pany; "encara que ... si volen, veu aquest desnivell de la porta? ... poden llençar betzina i calar foc quan vegin que no poden entrar". Ella ha baixat tres maletes més als containers ... quan ha pujat ha preguntat "vostè creu que ho faran? I que hauré de fer jo? Podré anar als Mossos si em molesten? Podré recuperar-lo tot?
Jo sé que serà difícil, molt difícil ... les noies a les què va llogar el pis no treballen ... no trobarem béns per embargar ...
Els Mossos li diuen que els guardi els objectes personals ... les funcionàries del Jutjat que guardi les coses al portal que no es mullin ... la seva ràbia ha pogut més ... " el Jutge em permet fer lo que vulgui, no? - ha preguntat, "" - hem contestat.

No hay comentarios: